کارنامک

کارنامک

انیمیشنهای آموزشی - نرم افزار
کارنامک

کارنامک

انیمیشنهای آموزشی - نرم افزار

ماندگارهای هنر هفتم


هنر  و  هنرمند  و  هنر هفتم

* هر انسانی استعدادی ویژه ای  در هنری خاصی دارد.کسی که گمان میکند هنری ندارد تااکنون نتوانسته رشته استعداد هنریش را کشف کند, یا علاقه های که از روی احساس به هنرهای دیگری غیر از استعداد ذاتی هنریش پیدا کرده , او را گمراه کرده است.

* توانایی انسان در هنری خاص  در نهاد آدمی و در ضمیر ناخودآگاه او  نهفته است .اگر آدمی آن توانایی را کشف کند و آموزش آن را  ببیند و کار کند  و دانش خود را در زمینه آن بالا ببرد هنرمندی واقعی خواهد شد.

* هر علاقه ای به هنری نمیتواند نشانگر داشتن استعداد در آن هنر باشد بیشتر علاقه هایی که بروز میکند از روی احساسات است نه توانایی های ذاتی .

* یادگیری و شرکت در کلاس هنری , استعداد ذاتی هنری آدمی  را  شکوفا میکند.اگر بر خلاف استعدادش باشد نتیجه یادگیری  تقلید آشکار و پنهان از هنرمندان واقعی است .

* هنرمند واقعی,خلق میکند...هنرمند نما,تقلید میکند.

* آثار هنرمندان واقعی جاودانه هستند و بتدریج مشهور میشوند. اما آثار هنرمند نماها بسرعت مشهور و بسرعت فراموش میشوند .

*آثار هنرمندان واقعی جهانی هستند  یعنی همه مردم جهان آثار آنها را میفهمند. اما آثار هنرمند نماها بیشتر مختص فرهنگ و منطقه جغرافیایی محدودی هستند .

* با اصرار و زور و فشار هیچ هنری خلق نمیشود و اگر با نیرنگ چیزی را بعنوان هنر در صف آثار هنری جای دهند شاید مدتی کوتاه دیده شوداما  فوری فراموش شده و کنار گذاشته میشود.

* آثار هنرمندان واقعی تا کهنه تر شود با ارزش تر و آثار هنرمند نماها تا کهنه ترشود کمرنگتر میشوند.و تقلیدهایشان آشکارتر خواهد شد. 

* در صنعت سینما هنرهای متعددی با هم گرد هم آمدند تا اثری سینمایی خلق شود . هنر نویسندگی ...هنر فیلمنامه نویسی ...هنر مونتاژ...هنر هنرپیشگی ...هنر فیلم برداری ....هنر صدا برداری و افکت گذاری  ... هنر گریم یا چهره آرایی ...هنر خلق جلوه های ویژه ...

* امروزه با تولید انبوه فیلمها و سریالها تلویزیونی شرکت بیشتر هرچه هنرمندان واقعی در این ترکیب منجر به ظهور آثار برتر و ماندگار در هنر هفتم  میشود .

* دو عنصر عشق  و مرگ انسانها, در داستان فیلمها بیشترین مخاطب را بخود در سینما جلب میکند و استفاده از هر دو عنصر در یک فیلم جذابیت آن را برای عموم بالاتر میبرد . اما فیلمهایی که در آن از عناصری غیر از این دو عنصر استفاده شده باشد و  مخاطبان زیادی بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند  بی تردید ماندگارترین ماندگارها خواهند شد .  مثل فیلمهای گاو  و دزد دوچرخه که در آنها نه کسی عاشق میشود و نه کسی میمیرد .

اما فراموش نکنیم که هیچ دیدگاهی مطلق و کامل نیست .

لورل و هاردی 

پدر خوانده

 دزد دوچرخه 



   روشنایی شهر

گاو


       ایمنی آخر از همه !


   

جدایی نادر از سیمین


  کودکی ایوان 


 

لئون


  آخرین نبرد

          


   

زمانی برای مستی اسبها


     

بینوایان 


نورمن ویزدوم


پاپیون 

پینوکیو

یوجیمبو

رونین 

هفت سامورایی

بای سیکل ران 

اسپارتاکوس

جوردانو  برونو

آرزوهای بزرگ 

تودو  مودو

زورو

محمد رسول الله 

باخانمان 

 نوستالژیا 

نبرد الجزایر

دانتون

عصر جدید

روز شغال 

سولاریس

بر باد رفته 

برکا (برکت)

بن هور

گلادیاتور